advenue digital marketing bureau banner logo
Dashboard

Dit digitale overblik

eskil underviser i dashboard

Optimer din virksomheds
dataanalyse & beslutningsproces

Driver man virksomhed, vil omfanget af salg have stor betydning for om man som forretning opnår succes eller ej. Det handler derfor om hele tiden at holde sig opdateret på sine kanaler og udviklingen.  Men hvordan ved man hvor stor effekt ens søgemaskineoptimering egentlig har haft? Eller hvilke kampagner der virker på de sociale medier? Og hvordan alt dette påvirker de samlede tal på bundlinjen? Det er her et dashboard kommer i spil, og at databehandling bliver en forudsætning for overblik og optimering. 

Visualiser din data med dashboards!

Et dashboard er i sin enkelthed et værktøj til at behandle og visualisere den data man får ind som virksomhed. Hvis man skal gøre sig nogle forhåbninger om at forstå de dynamikker der sker ved online marketing og salg, så er det vigtigt at man formår at behandle den indkomne data korrekt. For at forbedre sin konverteringsrate, brugeroplevelse eller annoncering på internettet, er det vigtigt at man kender til disse parametres effektivitet. De skal kunne måles på, og her kan et dashboard være et nyttigt værktøj til en overskuelig visualisering af dataen.

At få visualiseret sin data betyder at man på en pragmatisk og hensigtsmæssig måde får en grafisk repræsentation af information. Vi hos Advenue forstår hvor vigtigt det er at benytte et dashboard, hvor man opererer med overskuelige tabeller og grafer fremfor at skulle navigere i et virvar af tal.

Hvorfor få opsat dashboards?

Skab overblik over jeres KPI'er

Med et dashboard bliver det muligt at have overblik over virksomhedens nøgletal i en travl hverdag. Uden det rette overblik over virksomhedens mål og resultater, kan man spilde tid på at finde tallene eller søsætte forkerte initiativer.

Langt de fleste dashboards er lavet for at kunne blive delt. Det er et super værktøj til at dele overblikket over virksomhedens resultater og udfordringer med andre afdelinger, ledelsen eller andre stakeholders.

Ved at bruge mindre tid på at grave tallene frem og derefter konkludere, er det med dashboards nemmere at finde muligheder for optimering, når man overblikket over de forskellige afdelinger, trafikkanaler eller andet lige ved hånden.

Hvis man har data, har man muligheden for at visualisere det og muligheden for at kombinere intern data, såsom mål for salg og besøgende med ekstern data som Facebook, Google Ads og mange andre kanaler, for at skabe et bedre overblik i virksomheden.

En af de helt store fordele, er at der er så mange muligheder for hvordan man sætter sit dashboard op, at det kan blive total skræddersyet til ens behov. Virksomheder er forskellige og det er behovene for dashboards også.

Sidder man som specialist, kan det ofte være en udfordring at dele resultater eller udfordringer med andre i virksomheden, men ved at gøre det visuelt og nemt at forstå, kan den udfordring hurtigt være løst. Med et dashboard er det nemt at aflæse resultater og fremskridt.

eskil fra advenue marketing bureau i møde om dashboard
Vi tilbyder

Dashboards anno 2024

I 2024 er mulighederne i dashboards større end nogensinde før. Med den øgede anvendelse af avanceret dataanalyse og kunstig intelligens kan dashboards nu tilbyde mere avancerede visualiseringer og indsigt i data.

Desuden kan dashboards i 2024 give realtidsdata og liveopdateringer, så man kan følge med i performance og resultater i realtid. Det gør det nemmere at handle på data, når der er behov for det, og at tilpasse sin strategi løbende.

Med den fortsatte udvikling af Internet of Things (IoT) kan dashboards også integrere data fra forskellige fysiske enheder og sensorer. Det betyder, at man kan monitorere og analysere data fra ting som f.eks. produktionsmaskiner eller transportkøretøjer og bruge disse data til at forbedre processer og tage bedre beslutninger.

Endelig vil vi i 2024 sandsynligvis se en fortsat integration af dashboards med andre værktøjer og systemer såsom CRM-systemer og marketing automation. Dette vil gøre det nemmere at følge med i performance og resultater på tværs af forskellige systemer og kanaler og dermed optimere hele marketingprocessen.

Dashboards er grundlaget for en succesfuld forretning

Dashboards er værdifulde, når man arbejder med digital markedsføring, da de giver et visuelt overblik over forskellige data og KPI’er på ét sted. Et dashboard kan integrere data fra forskellige digitale markedsføringskanaler såsom sociale medier, e-mail marketing, søgemaskineoptimering og betalt annoncering.

 

Med et dashboard kan man nemt monitorere performance og resultater af ens digitale markedsføringsindsats, identificere trends, opdage problemområder og tage beslutninger på baggrund af data. Dashboards gør det også muligt for forskellige afdelinger og stakeholders at se de samme data, så alle arbejder ud fra samme fakta og information. Samlet set kan dashboards være en værdifuld ressource i digital markedsføring, da de hjælper med at optimere indsatsen og opnå bedre resultater.

advenue webbureau hjælper kunde med marketing og seo
Har du brug for et dashboard?

Send os en besked

Få gratis rådgivning

Book en rådgivning